Rodoma 1–12 iš 14 rezultatų

Izotoniniai gėrimai

Izotoniniuose gėrimuose yra panaši druskos ir cukraus koncentracija kaip ir žmogaus organizme, jie skirti greitai pakeisti fizinio krūvio metu prarastus skysčius.

All products loaded

 

Izotoniniai gėrimai tampa vis populiaresni. Tačiau ką šie terminai reiškia? Kaip turėtumėte juos vartoti?

Kas yra Izotoniniai gėrimai ?

Izotoniniai gėrimai, energiniai gėrimai t. y. gėrimai sportininkams.

Gėrimas yra izotoninis, kai jame yra tokia pati dalelių koncentracija kaip kraujyje. Norėdami tai nustatyti, tiriame gėrimo osmoliariškumą, kuris, kad gėrimas būtų izotoninis, turi būti nuo 270 iki 330 mOsml/l. Visi gėrimai, skirti sportininkų poreikiams , turi būti izotoniniai arba šiek tiek hipotoniniai, bet niekada hipertoniniai.

Kodėl verta rinktis izotinius gėrimus?

Izotoninio gėrimo paskirtis – pagerinti vandens, mineralų ir maistinių medžiagų suvartojimą, kad būtų lengviau pakeisti tai, ką organizmas sunaudoja sportometu. Izotoniniai gėrimai palengvina rehidrataciją, kartu padeda tinkamai įsisavinti daleles, reikalingas pastangoms palaikyti (gliukozę, natrį ir kt.).

Izotoninis gėrimas lengvai pasisavinamas ir greitai išeina iš skrandžio, kad būtų užtikrintas optimalus veiksmingumas ir patogus virškinimas.

Hipotoninis gėrimas įsisavinamas prasčiau nei Izotoninis gėrimas, tačiau gali būti naudingas esant labai karštam orui.

Hipertoninis gėrimas yra per daug koncentruotas ir per ilgai pasišalina iš skrandžio, todėl gali kilti virškinimo problemų ir gali sukelti dehidrataciją, nes skrandyje reikia vandens koncentracijai praskiesti.

Labai svarbu laikytis ant izotoninio gėrimo pakuotės nurodytų dozių, kad kuo geriau išnaudotumėte jo izotonines savybes.

Izotoninio gėrimo sudėtis

  • Vanduo yra pagrindinė gėrimo sudedamoji dalis. Jis užtikrina hidrataciją pastangų metu.
  • Angliavandenių, užtikrinančių energijos suvartojimą ir leidžiančių tęsti fizines treniruotes.
  • Natris, kad būtų atkurtos su prakaitu prarastos druskos. Be to, natris sukelia troškulio pojūtį ir palengvina vandens ir angliavandenių įsisavinimą.
  • B grupės vitaminų, kad palengvintų energijos virtimą energija ir padėtų kovoti su nuovargiu.
  • Kalis naudingas esant karštam ar šiltam orui.
  • Magnis, padedantis mažinti nuovargį.
  • Antioksidantai, padedantys organizmui apsisaugoti nuo tam tikrų toksinių atliekų, susidarančių dėl ląstelių veiklos.
  • Gėrime gali būti baltymų, tačiau tai pasitaiko retai. Jis gali būti naudingas ilgesnį laiką, t. y. ilgiau nei 3 valandas.

 Kada vartoti Izotoninius gėrimus?

Ištvermės sporto šakose, pavyzdžiui, triatlone, kyla dehidratacijos dėl prakaitavimo pavojus. Prakaitą sudaro vanduo ir mineralai (daugiausia natris, taip pat šiek tiek kalio). Per sportą organizmas gali netekti daugiau kaip pusantro litro prakaito per valandą, o kartais net iki 3 litrų per valandą. Taigi, jei šis praradimas nekompensuojamas geriant, organizmas dehidratuoja. Be to, žinome, kad pastangos metu raumenys naudoja energiją, todėl reguliariai vartojami angliavandeniai leidžia kompensuoti nuostolius.

Izotoniniai gėrimai yra geriausias sprendimas, nes juose yra vandens, natrio ir angliavandenių. Tai „viskas viename“ gėrimai.

Taigi po valandos treniruotės reikės reguliariai gerti izotoninius gėrimus. Reikiama dozė yra 1 gurkšnis kas 10-15 minučių nuo sporto pradžios.

Kaip išsirinkti tinkamą sportinį gėrimą?

Skonis – svarbu, ar jums patinka gėrimo skonis?

Virškinamumas – reikia atsižvelgti į tai, kaip produktas veikia jūsų skrandį. Kiekvienas žmogus yra skirtingas, todėl patariame naujus mitybos produktus įtraukti į treniruotes, o ne treniruočių metu nieko nenaudoti, o varžybų dieną viską suvalgyti. Taip pat verta apsvarstyti produktus, į kurių sudėtį įeina tokie papildomi ingredientai kaip postbiotikai ir kalcis, kurie palengvina virškinimą, ir vengti produktų su dirbtiniais skoniais.

Veikimas – koks puikus skonis be maistinių medžiagų, reikalingų geriausiems rezultatams pasiekti? Jei trokštate energijos, įsitikinkite, kad jūsų maistas turi angliavandenių. Jei norite drėkinti organizmą, ieškokite elektrolitų.